Love Story – lekcja walentynkowa na zajęcia z dorosłymi i starszą młodzieżą

lekcja walentynkowa ze StoryBits

Luty to taki szczególny czas w roku, kiedy zarówno my, jak i nasi uczniowie mamy już dość zimy, do wiosny jeszcze daleko i każda okazja, aby rozwiać mroczne zimowe chmury nad naszymi głowami jest na wagę złota. Może właśnie stąd bierze się popularność walentynek? O tej porze roku potrzebujemy czegoś pozytywnego, przyjemnego, również na lekcji. Dlatego ja z moimi dorosłymi uczniami nie unikam w lutym walentynkowych tematów, wręcz przeciwnie.

Jak ja to robię?

W tym roku do rozmawiania z moimi uczniami o związkach oraz blaskach i cieniach miłości wykorzystuję narzędzie najlepsze z możliwych, czyli karty StoryBits.

W tym wpisie dzielę się z wami lekcją, podczas której wykorzystując karty StoryBits:

  1. poćwiczycie ze swoimi uczniami słownictwo z szeroko pojętego tematu miłości i związków,
  2. skłonicie ich do dyskusji i wypowiadania generalizacji na temat etapów, jakie przechodzi każdy związek dwojga ludzi,
  3. utrwalicie pierwszy tryb warunkowy oraz zdania czasowe,
  4. sprawicie, że uczniowie z zaangażowaniem ułożą i opowiedzą własne historyjki,
  5. zapewnicie uczniom doskonałą bazę, na podstawie której swoje historyjki samodzielnie spiszą.

Co mam dla ciebie?

Mam dla ciebie gotowe do druku materiały, które wykorzystasz na swojej lekcji:

Kartę pracy ucznia –> KLIK

Wskazówki dla nauczyciela –> KLIK

Komiksowe dymki, do wykorzystania podczas lekcji –> KLIK

Co jeszcze mam dla ciebie?

Jeżeli nie masz jeszcze kart StoryBits, do 12 lutego kupisz je w sklepie Teacher’s Corner 10% taniej. Wystarczy, że wpiszesz kod LOVESTORY.

Życzę ci udanych lekcji w przyszłym tygodniu i ….. Happy Valentine’s Day!

Chcesz wiedzieć więcej i być na bieżąco z wszystkimi moimi radami, pomysłami, podpowiedziami, projektami oraz promocjami? Koniecznie polub mnie na Facebooku i Instagramie.

Skomentuj

Może Cię również zainteresować...

trzy proste ćwiczenia na słownictwo

Trzy proste ćwiczenia na słownictwo z kośćmi DIYdice

Dlaczego ćwiczenia na słownictwo? Bo nad słownictwem trzeba systematycznie pracować: trzeba je ćwiczyć, utrwalać i przypominać. Nigdy nie lubiłam robić testów, a wkuwanie list pozbawionych kontekstu słówek uważam za kompletną stratę czasu, bo słownictwo niezaktywizowane to słownictwo martwe. Podaję jednak swoim

Czytaj »
o potędze bycia sympatycznym

O potędze bycia sympatycznym

Nauczanie języków czy prowadzenie szkoły językowej to praca usługowa, jak każda inna. Jeżeli zależy nam na klientach i na tym, aby do nas wracali, próbujemy nawiązać z nimi dobre relacje oraz pokazać się z jak najlepszej i jak najsympatyczniejszej strony.

Czytaj »

Skomentuj

Może Cię również zainteresować...

Dzień Nauczyciela powinien być Dniem Ucznia

Dzień Nauczyciela powinien być Dniem Ucznia

Zacznijmy od tego, że 14 października to żaden Dzień Nauczyciela, tylko Dzień Edukacji Narodowej. To że przywykliśmy go nazywać Dniem Nauczyciela, bardzo źle o nas świadczy. Pokazuje, że jesteśmy zadufani w sobie, że wciąż nasz system szkolnictwa jest nauczycielo- i

Czytaj »