„Where the wild roses grow” słuchamy i czasowniki w Past Simple powtarzamy

czasowniki w Past SimpleZ okładki najświeższego, majowego już, numeru Red spogląda na nas Kylie Minogue, promująca swoją najnowszą płytę, a tymczasem ja przypominam Kylie sprzed dwudziestu lat. Słynny duet artystki z moim ukochanym Nickiem Cavem Where the Wild Roses Grow jeszcze w zeszłym tygodniu zagościł na moich zajęciach. Dlaczego? Piosenka (podobnie jak i pozostałe kawałki z albumu Murder Ballads) jest dosłownie naszpikowana czasownikami w Past Simple, a w grupie docelowej „panie w wieku 30-50” (w której również w zeszłym tygodniu Past Simple powtarzałam) ta piosenka jest prawdziwym hitem – nie zdarzyło mi się jeszcze, żeby którakolwiek z moich „uczennic” jej nie znała. Za to jak im się ze zdziwienia otwierają szeroko oczy, kiedy orientują się, o czym właściwie jest ballada 😉

Uzupełnianie czasowników w Past Simple

Worksheet, który znajdziecie poniżej powstał już wiele lat temu i od tego czasu służy mi dzielnie bez szczególnych poprawek. Najważniejsze co mu się na przestrzeni lat wydarzyło, to „pączkowanie” do wersji łatwiejszej (dla początkujących wielbicieli Past Simple) i trudniejszej (dla wytrawnych fanów czasowników nieregularnych 😉 ).

W obu wersjach znajdziecie luki w kolorze niebieskim (czasowniki regularne) oraz luki w kolorze czerwonym (czasowniki nieregularne).

Jak korzystać na zajęciach

Tę piosenkę wykorzystuję zawsze na końcu lekcji o Past Simple, najchętniej po wprowadzeniu lub przypomnieniu podstawowych czasowników nieregularnych. I biorąc pod uwagę ten kontekst, piosenka nie potrzebuje szczególnego wprowadzenia leksykalnego. Sama w sobie stanowi przyjemne zakończenie, które można – w miarę możliwości – uzupełnić rozmową o tym jak tekst piosenki nasi uczniowie rozumieją. Naprawdę przyjemnie się patrzy jak dyskutując o poszczególnych zdaniach zaliczają coraz większy jaw-drop powoli orientując się, że „on ją przecież ….”

I oczywiście zachęcam swoich uczniów do ponownego posłuchania piosenki w domu i obejrzenia video Where the Wild Roses Grow.

Worksheet

 

 

Where the Wild Roses Grow – czasowniki – Past Simple – EASY

 

Where the Wild Roses Grow – czasowniki – Past Simple – HARD

 

Więcej piosenek gotowych do wykorzystania na zajęciach znajdziesz TUTAJ.

Dlaczego tak bardzo lubię korzystać z piosenek podczas zajęć?

Bo lekcja z piosenką pozwala przećwiczyć praktycznie wszystkie sprawności językowe: w zależności od potrzeb, mogę zaplanować okołopiosenkowe ćwiczenia nie tylko na rozumienie ze słuchu, ale również na czytanie albo mówienie czy pisanie. Przy pomocy piosenki bez problemu wprowadzimy też lub utrwalimy struktury gramatyczne. I oczywiście piosenka jest zawsze świetną okazją do zastanowienia się nad wymową i jej potrenowaniem.

A wszystko w bardzo przyjemny sposób 🙂